Rozrywka
- 14 maja 2016
- wyświetleń: 2861
Wielkie tytuły z wielkim rozmachem w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej
Trzy znane tytuły, trzy różne adaptacje, każda zrobiona z wielkim rozmachem i w fantastycznej obsadzie.
Makbet w reż. Grzegorza Suskiego
„Makbet” to tekst nie o władzy, ale o niepewności - nie o śmierci króla, ale o strachu o jutro - nie o rzezi, ale o nieufności. Zobacz: każdy z nas jest sam, każdy przeciw każdemu, każdy każdemu wrogiem. Nikt nie jest tym, za kogo go uważasz. Najbliższy człowiek może wystawić cię światu jak tarczę i napinając cięciwę łuku, powiedzieć po prostu: „przykro mi, ale twój czas się skończył, zużyłeś się, nie pasujesz do koncepcji”.
Świat „Makbeta” to rzeczywistość głębokiego pęknięcia wspólnoty. Makbet zabija skuszony nie przez wiedźmy - lecz przez to wszystko, co na co dzień poukrywane wstydliwie po kątach, wyrażające się tylko czasem w groźnych pomrukach tłumu. Zbiorowa podświadomość, w której kotłuje się frustracja, to źródło naszych wspólnych koszmarów - nieufności, strachu, agresji. Na takim wrzosowisku rośnie śmierć - oby nie wyrosła znowu zbyt bujnie.
bilety 50 i 40 zł, VIP 60 zł
czas trwania: 160 min. (1 przerwa)
Zorba w reż. Witolda Mazurkiewicza
Wielka, słodko-gorzka pochwała życia - mimo cierpień i bólu, które przynosi każdemu z nas obok radosnych uniesień i doświadczenia miłości. Piękne i świetnie zaśpiewane piosenki, budzące podziw układy taneczne, fascynujące obrazy sceniczne - to wszystko składa się na pierwszy broadwayowski musical, zrealizowany na bielskiej scenie. Na widowisko, którego rozmach może oszałamiać.
To gratka dla wszystkich miłośników teatru muzycznego, ale również ciekawa propozycja dla tych, którzy od sceny wymagają jeszcze więcej. Witold Mazurkiewicz dostrzegł bowiem w opowieści o Zorbie zderzenie cywilizacji Zachodu w jej mieszczańskim, uładzonym wariancie - z archaicznymi elementami kultury śródziemnomorskiej, skutecznie przez nas wypartymi. I uzupełnił libretto o sceny w nim nieobecne. Te ocierające się o rytuał wyostrzył i wysunął na pierwszy plan. Posługując się własnym językiem teatralnym (ukształtowanym m.in. w takich przedstawieniach jak „Do piachu” Provisorium/Kompanii Teatr) w rozwiązaniach inscenizacyjnych, w prowadzeniu aktorów i w świetnych układach choreograficznych autorstwa Jakuba Lewandowskiego, odsłonił drapieżność i głębię, właściwe dla książkowego pierwowzoru, a nieco zatarte w podporządkowanym broadwayowskiej konwencji librettcie. W efekcie powstał nie tylko piękny musical, ale po prostu mądry i ważny spektakl, który powinien zobaczyć każdy miłośnik teatru.
Spektakl „Zorba" nominowany był do Złotych Masek w kategoriach: reżyseria (Witold Mazurkiewicz), scenografia (Grzegorz Policiński) i wokalno-aktorska rola kobieca (Grażyna Bułka). Złota Maska trafiła w ręce Tomasza Lorka za rolę tytułową.
bilety: 60 i 50 zł, VIP 70 zł
czas trwania: 170 min. (1 przerwa)
Lalka w reż. Anety Groszyńskiej
„Lalka” w reżyserii Anety Groszyńskiej jest pozbawiona ciężaru konfliktu między romantyzmem a pozytywizmem. Najciekawsze rzeczy dzieją się tu gdzie indziej: w emocjach bohaterów, w niemożliwej miłości, w zaskakującej aktualności stosunków ekonomicznych, w ironicznym spojrzeniu na polską mentalność.
Na tegorocznej gali wręczenia Złotych Masek statuetkę otrzymał Kazimierz Czapla w kategorii aktorstwo - rola męska za rolę Wokulskiego w spektaklu „Lalka” w reż. Anety Groszyńskiej.
Jest nam również bardzo miło poinformować o werdykcie Komisji Artystycznej Programu Teatr Polska. Spektakl nasz spektakl został wyłoniony spośród 100 przedstawień i otrzymał rekomendację do kolejnego II etapu programu.
bilety: 50 i 40 zł, VIP 60 zł
czas trwania: 170 min. (1 przerwa)
„Makbet” to tekst nie o władzy, ale o niepewności - nie o śmierci króla, ale o strachu o jutro - nie o rzezi, ale o nieufności. Zobacz: każdy z nas jest sam, każdy przeciw każdemu, każdy każdemu wrogiem. Nikt nie jest tym, za kogo go uważasz. Najbliższy człowiek może wystawić cię światu jak tarczę i napinając cięciwę łuku, powiedzieć po prostu: „przykro mi, ale twój czas się skończył, zużyłeś się, nie pasujesz do koncepcji”.
Świat „Makbeta” to rzeczywistość głębokiego pęknięcia wspólnoty. Makbet zabija skuszony nie przez wiedźmy - lecz przez to wszystko, co na co dzień poukrywane wstydliwie po kątach, wyrażające się tylko czasem w groźnych pomrukach tłumu. Zbiorowa podświadomość, w której kotłuje się frustracja, to źródło naszych wspólnych koszmarów - nieufności, strachu, agresji. Na takim wrzosowisku rośnie śmierć - oby nie wyrosła znowu zbyt bujnie.
bilety 50 i 40 zł, VIP 60 zł
czas trwania: 160 min. (1 przerwa)
Zorba w reż. Witolda Mazurkiewicza
Wielka, słodko-gorzka pochwała życia - mimo cierpień i bólu, które przynosi każdemu z nas obok radosnych uniesień i doświadczenia miłości. Piękne i świetnie zaśpiewane piosenki, budzące podziw układy taneczne, fascynujące obrazy sceniczne - to wszystko składa się na pierwszy broadwayowski musical, zrealizowany na bielskiej scenie. Na widowisko, którego rozmach może oszałamiać.
To gratka dla wszystkich miłośników teatru muzycznego, ale również ciekawa propozycja dla tych, którzy od sceny wymagają jeszcze więcej. Witold Mazurkiewicz dostrzegł bowiem w opowieści o Zorbie zderzenie cywilizacji Zachodu w jej mieszczańskim, uładzonym wariancie - z archaicznymi elementami kultury śródziemnomorskiej, skutecznie przez nas wypartymi. I uzupełnił libretto o sceny w nim nieobecne. Te ocierające się o rytuał wyostrzył i wysunął na pierwszy plan. Posługując się własnym językiem teatralnym (ukształtowanym m.in. w takich przedstawieniach jak „Do piachu” Provisorium/Kompanii Teatr) w rozwiązaniach inscenizacyjnych, w prowadzeniu aktorów i w świetnych układach choreograficznych autorstwa Jakuba Lewandowskiego, odsłonił drapieżność i głębię, właściwe dla książkowego pierwowzoru, a nieco zatarte w podporządkowanym broadwayowskiej konwencji librettcie. W efekcie powstał nie tylko piękny musical, ale po prostu mądry i ważny spektakl, który powinien zobaczyć każdy miłośnik teatru.
Spektakl „Zorba" nominowany był do Złotych Masek w kategoriach: reżyseria (Witold Mazurkiewicz), scenografia (Grzegorz Policiński) i wokalno-aktorska rola kobieca (Grażyna Bułka). Złota Maska trafiła w ręce Tomasza Lorka za rolę tytułową.
bilety: 60 i 50 zł, VIP 70 zł
czas trwania: 170 min. (1 przerwa)
Lalka w reż. Anety Groszyńskiej
„Lalka” w reżyserii Anety Groszyńskiej jest pozbawiona ciężaru konfliktu między romantyzmem a pozytywizmem. Najciekawsze rzeczy dzieją się tu gdzie indziej: w emocjach bohaterów, w niemożliwej miłości, w zaskakującej aktualności stosunków ekonomicznych, w ironicznym spojrzeniu na polską mentalność.
Na tegorocznej gali wręczenia Złotych Masek statuetkę otrzymał Kazimierz Czapla w kategorii aktorstwo - rola męska za rolę Wokulskiego w spektaklu „Lalka” w reż. Anety Groszyńskiej.
Jest nam również bardzo miło poinformować o werdykcie Komisji Artystycznej Programu Teatr Polska. Spektakl nasz spektakl został wyłoniony spośród 100 przedstawień i otrzymał rekomendację do kolejnego II etapu programu.
bilety: 50 i 40 zł, VIP 60 zł
czas trwania: 170 min. (1 przerwa)
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu bielsko.info zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.
Teatr Polski
Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Teatr Polski" podaj